Dag Nederland, hallo San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jesse Persoon - WaarBenJij.nu Dag Nederland, hallo San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jesse Persoon - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, hallo San Diego

Blijf op de hoogte en volg Jesse

04 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Diego

"Jesse, ga jij nou ook zo'n blog aanmaken als je op reis bent?" De vraag is me inmiddels al vaak gesteld. En ja, op het laatste moment ben ik dus overstag gegaan. Misschien is het leuk voor vrienden en familie maar bovenal lijkt het me top om later nog eens mijn eigen verhalen terug te lezen.

De dag van de reis begon vroeg. De laatste keer dat ik zo vroeg uit mijn bed moest, moest ik waarschijnlijk werken in de kassen. Op Schiphol werden we verwelkomd door een rij bij de incheckbalie waar je eng van wordt. Dit alles werd veroorzaakt door een flinke sneeuwstorm in New York en omstreken. Iedereen die richting New York ging moest zn vlucht laten omboeken met als gevolg chaos en crisis in de tent. Niet dat ik via New York reisde, maar daar geven ze bij United Airlines blijkbaar niet om. Later bleek dat United Airlines ongeveer 550 vluchten heeft moeten cancellen.

Ik moest overstappen in Houston, Texas. Gedurende een uur of 11 heb ik tussen twee vrouwen ingezeten. Dus ik mocht in ieder geval een aantal wensen doen dacht ik zo. Maar dat ter zijde; één van de twee vrouwen was Nederlands en ging haar zoon opzoeken. Haar zoon had vroeger in een basketbal college team gezeten, en daarmee zelfs nationaal kampioen geworden. Ook vermeldde ze even tussen neus en lippen door dat hij nog tegen LeBron James had gespeeld en dat Carmelo Anthony nog over hem heen had gedunkt. Baas!

Eenmaal aangekomen in Houston kom je in aanraking met de Amerikaanse douane. Ik wist dat het streng was, maar dit slaat helemaal nergens op. Mij is ontelbare keren de vraag gesteld "Have you been planning a terroristic attack?" of "Are you in any way connected to Al Qaida?". En dat terwijl ik nog zo mn best heb gedaan om er zo Europees (lees: Arisch) mogelijk uit te zien.
Overigens moest ik ook aangeven of ik etenswaren meenam naar Amerika. Ik had nog een zakje oer Hollandse eierkoeken in mijn tas zitten. Maar goed, ik neem aan dat men hier niet bekend is met eierkoeken. Daarvoor zit er veel te weinig vet in denk ik. En als ik "eggcookies" zou invullen op die lijst, zagen ze waarschijnlijk alleen maar meer reden om mij extra vragen te stellen. Dus dat liet ik maar blanco. Nooit meer iets over gehoord.

Voordat ik de lucht in ging vanuit Houston naar San Diego heb ik eerst de polderbaan van Houston gezien. Na 40 minuten taxiën kwamen we eindelijk weer los van de grond. De vlucht ging vrij soepel en mijn eerste hotelletje bevalt prima. Nu eerst twee dagen de stad verkennen voordat ik mijn kamer op de campus in kan. Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

"Of Coors"

04 Januari 2014

Dag Nederland, hallo San Diego
Jesse

Gedurende het komende semester verblijf ik in San Diego. Ik ga daar studeren aan San Diego State University en bovenal het Amerikaanse studentenleven ervaren.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 2084

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: